Jak psychologie barev může proměnit vaše webové stránky

Posted by
|

Téma: How the Psychology of Color Can Increase Your Website Conversions

Zdroj: http://grow.kissmetrics.com/webinar-68-recording (prezentuje Neil Patel – spoluzakladatel KISSmetrics a Crazy Egg)

Jak nás barvy ovlivňují? Jaké barvy jsou nejvíce a nejméně příjemné?

Modrá – je lidmi velmi oblíbená a mnoho firem ji využívá na svých stránkách

Modrozelená – nejpříjemnější a nejvíce vzrušující

Zelená – nejvíce vzrušující s příjemným odstínem, tahle barva lidi baví, je to barva přírody (stromy, tráva,…) Na planetě je velká část přírody zelená.

Červenofialová – má příjemný odstín, není to špatná barva pro použití v marketingu

Fialová – tato barva přitahuje ženy, je to dobrá barva pro použití

Fialovomodrá – je nejméně vzrušující, příjemný odstín. Rada zní: „Dobře zvažte použití kombinace těchto barev.“

Žlutá – v lidech evokuje myšlenku na sladkosti (Skittles, Starburst). Především děti na tuto barvu dobře reagují.

Zelenožlutá – nejméně příjemná, nejvíce vzrušující. Tato barva se moc nedoporučuje.

Žlutočervená – méně vzrušující. Tato barva někdy působí až extrémně dobře. Doporučuje se této barvě vyhnout, protože nepatří mezi oblíbené barvy.

Shrnutí:

Neoblíbenější barvy: modrá, modrozelená, zelená, červenofialová, fialová

Nejméně oblíbené barvy: žlutá, žlutozelená

Nejvíce vzrušující: zelenožlutá, modrozelená, zelená

Nejméně vzrušující: žlutočervená, modrofialová

Zajímavosti:

Červená se žlutou vyvolávají vyšší mozkovou aktivitu než modrá nebo zelená. Využití najdeme např. na dopravních semaforech – červená znamená stop a žlutá zpomal.

Během nákupu zákazníci kupují produkty v barvách, které jsou nejvíce přitažlivé. 90% ukvapených rozhodnutí mohou být založeny pouze na barvě samé.

Barva také ovlivňuje zákazníkovo vnímání značky. Například Apple, ten používá hliníková pouzdra a už z dálky každý ví, že se jedná o Macbook. Díky tomu je produkt zcela nezaměnitelný a rozpoznatelný na dálku.

Odlište své barvy od barev konkurence.

Co barvy znamenají?

Fialová – znamená moudrost a představivost (Yahoo!)

Červená – znamená vzrušení, mladistvost a smělost. Navozuje pocit, že můžeme dokázat všechno. (Virgin)

Modrá – znamená důvěru

Zelená – znamená klid, růst, zdraví

Na svých webových stránkách musíte používat kontrastní barvy, jinak se může stát, že jednotlivé prvky zaniknou a ztratí tak svůj účinek. Příkladem je zvýraznění tlačítka pro registraci jako je to u FB stránek. Celá stránka je laděná do modra, ale tlačítko pro registraci je zelené.

Facebook - Přihlašovací stránka

Ale se zvýrazňováním zacházejte s rozvahou, aby se nestalo to, že na stránce budete mít zvýrazněno 10 věcí a návštěvník bude zmatený a nebude vědět, na co kliknou, a tak radši opustí vaši stránku a to přece nechcete.

Barevné tipy

Červeným pozadím donutíte lidi utratit více peněz v konkurenčním prostředí. Týká se to aukcí.

Avšak při vyjednávání je červené pozadí negativem, jelikož odrazuje od nákupu. Ochota zaplatit nebo utratit více při červeném pozadí klesá ve srovnání s modrým pozadím. Zákazníci jsou více ovlivněni modrou, ale týká se to pouze fixních cen.

Používejte barvy podle pohlaví, které stránku navštěvuje. Pro které je stránka určena.

Oblíbenost barev podle pohlaví:

Muži: modrá 57%, zelená 14%, černá 9%, červená 7%

Ženy: modrá 35%, fialová 23%, zelená 14%, červená 9%, černá 6%

Barvy, které nejsou oblíbené:

U mužů: hnědá, fialová, oranžová, žlutá

U žen: oranžová, hnědá, žlutá, šedá

Muži preferují výrazné a syté odstíny barev a u žen je tomu naopak. Ty mají rády jemné (pudrové) odstíny barev.

Add a comment

*

Pokud ti článek pomohl, není nic lepšího, než pomoci i dalším :-)


 

Co je StartupHelp

StartupHelp je pomocník pro ty, kteří chtějí začít podnikat nebo už vlastní firmu mají. Otevřeně popisuje, jak vznikaly startupy SportCentral a GMCHelper. Jsou tady zveřejněné interní informace v původní podobě – chyby i úspěchy. StartupHelp je otevřený i dalším lidem, kterým se tato myšlenka líbí a chtěli by psát o svém podnikání nebo nápadech. Přidejte se.

Máte startup?

Pokud máte vlastní startup a chtěli byste o něm psát na StartupHelp, napište na roman@startuphelp.cz.
Jsme na: Twitteru a Facebooku