Pavel Bartoš představuje startup Mailor

Posted by
|

1. Pavle, zkus prosím v 1 větě shrnout svůj podnikatelský nápad.

Ve světě profesionální komunikace mezi firmami je email stále standardem a velké množství informací je v inboxech členů projektových týmů. Mailor pomáhá se sdílením informací v tomto prostředí.

2. Proč ses se do toho pustil?

Dlouhou dobu se pohybuji v IT projektech, v prostředí, kde je úroveň používání IT nástrojů poměrně vysoká. Přesto se docela často stává, že mi špatně použitá emailová komunikace komplikuje život. Vídám 3 typické situace. Vím, že nějaká informace byla komunikovaná na klienta, ale nemůžu se k ní dostat, protože mě někdo nedal do kopie daného emailu. Druhá situace je opačná, dostávám spoustu zbytečných emailů v kopii. A třetí situace, potřebuji získat informace nebo seznámit s projektem nového člena týmu, ale na projektovém portále nejsou aktuální informace a stejně skončíme u obvyklého “já ti to pošlu”. Tyhle situace jsem chtěl řešit a tak jsme se pustili do vývoje vhodného nástroje.

Mailor.us - startup, email

3. Můžeš prosím představit svůj tým? Jaké zkušenosti a znalosti vám pomohou ve vašem podnikání uspět?

Já jsem projekt Mailor.us vymyslel a založil. Jsem zodpovědný za návrh řešení a strategii produktu. Začínal jsem před mnoha lety jako programátor, pak jsem dělal business architekta, projektového manažera, ředitele realizační divize a dnes mám na starosti obchod ve velké IT firmě. V IT je těch zkušeností poměrně hodně. Baví mě dávat dohromady týmy, kterým to spolu hraje, umí se rychle dostat do problému a jít za cílem projektu. Jakub je skvělý programátor, se kterým se známe už řadu let a projekt vytváříme společně od samého začátku. Umí vyřešit každý problém, ať už se to týká architektury aplikace, integračních nástrojů nebo infrastruktury. Poslední do týmu nedávno přibyla Katka, která se pustila do sociálních sítí a komunikace obecně.

Pavel Bartoš startup

Tvůj podnikatelský záměr

4. Kdo jsou tvoji ideální zákazníci a jak bys je charakterizoval? Kolik jich je?

Míříme na profesionální sféru, projektové manažery, team leadery i členy projektů, na manažery týmů a oddělení. Zejména na projektech, kde komunikuje více subjektů, dokáže Mailor.us nejlépe pomoci. Pokud použijeme čísla Facebooku a to pouze z cílové skupiny projektových manažerů a team leaderů, dostáváme 15 000 lidí v ČR a 850 000 lidí v USA. To je skupina, na kterou bychom se chtěli zaměřit nejdříve, protože může přivést další uživatele.

5. S jakými problémy se potýkají?

Tito lidé jsou často zaplavení emaily, které nepotřebují. Přesto nedostávají zprávy o důležitých tématech a celému týmu chybí aktuální sdílené informace.

6. Jaké je tvoje řešení na tyto jejich potřeby?

Mailor.us umožňuje týmu jednoduše vytvořit sdílenou schránku a portál, kde si každý si nastaví notifikace, jaké mu vyhovují. Někdo chce dostávat všechny zprávy okamžitě (to umí každý emailový alias), ale někdo chce dostávat zprávy jen od někoho nebo o něčem. Můžete si tak nastavit třeba notifikace o všech zprávách, které odchází z vašeho týmu na klienta.

Mailor.us - startup, email

Po registraci má uživatel možnost vytvořit skupinu pro svůj projekt, tým nebo oddělení a pozvat do něho své spolupracovníky. Může pozvat kohokoli, ať už tento člověk používá nebo nepoužívá Mailor. Všechny zprávy do skupiny jsou na začátku doručovány všem účastníkům. Každý si ovšem může nastavit notifikace nebo přeposílání zpráv, které mu vyhovuje – podle konverzací, účastníků, domén a brzy také tematických tagů. Těm, kteří Mailor nepoužívají, jsou odesílány zprávy jako běžný email, na který mohou odpovědět. Máte tedy jistotu, že o zprávu nikdo nepřijde. Informace můžete vidět jako konverzace, soubory, obrázky, brzy přibydou zmíněné tagy. Můžete vybírat, co vás zajímá, štítkovat, prioritizovat a samozřejmě vyhledávat.

Zatím máme responsivní webovou aplikaci, takže funguje na všech zařízeních. V budoucnu bychom určitě chtěli vlastní aplikaci pro mobilní telefony a tablety. 

7. Jaké mají tví zákazníci alternativy a kdo je tvojí konkurencí?

Podstatným konkurentem je obyčejný emailový alias, sdílené inboxy, např. v Office 365, komunikační nástroje jako Front nebo Slack, částečně nástroje na týmovou spolupráci a projekty Teamwork, Basecamp nebo ProjectPlace.

8. Zkus jednou větou říct, proč by měli zákazníci využít právě tvůj produkt.

Mailor.us pomáhá se sdílením informací v týmu a umožňuje dál používat email pro komunikaci. Zvyšuje informovanost a vás zbavuje zbytečných zpráv. Navíc nevyžaduje, aby byli všichni účastníci zaregistrovaní.

9. Jakými marketingovými kanály budeš svoje podnikání propagovat?

Chceme oslovit tyto skupiny profesionálů v komunitách, kde se pohybují. To znamená, že chceme komunikovat náš produkt v příslušných skupinách na LinkedInu a Facebooku. Dále je to určitě cílená reklama zejména prostřednictvím sociálních sítí přímo na tuto skupinu potenciálních zákazníků. Určitě budeme podporovat virální šíření bonusy za pozvání dalších uživatelů. V marketingu nás čeká spousta práce.

10. Na čem budeše vydělávat a kolik to bude stát?

Základní služba bude zdarma s reklamami. Uživatelé si budou moci koupit prémiové funkce: skupinu bez reklam, provoz na vlastní doméně, zabezpečení nebo větší objem dat. Zatím je úvaha taková, že prémiová skupina bez reklam by měla stát kolem 25 USD na rok. Klíčové také bude, jak se podaří monetizovat aktivitu uživatele ve „free“ skupinách.

11. Jaké náklady s sebou tvoje podnikání nese?

Zatím je to moje soukromá investice. Náklady na infrastrukturu a servery jsou tisíce měsíčně. Máme náklad asi 1,5 USD na infrastrukturu pro jednoho denně aktivního uživatele, v budoucnu se musíme dostat níž.

Náš tým sebere nízké desítky tisíc měsíčně (Kuba a Katka) a ostatní náklady v řádek tisíců měsíčně na další aktuální požadavky a marketing. Marketingové náklady ale nyní významně porostou.

Současná situace

12. Koho máš v týmu a jakou mají roli?

Já mám na starosti celkovou strategii a design, Jakub technické řešení a má také menšinový podíl. Oba to řešíme při práci. Nedávno jsme přibrali Katku, která dělá podporu a content, také na part-time.

Mailor.us - startup, email

13. V jakém stádiu jsi se svým podnikáním nyní?

V dubnu 2017 jsme nasadili první produkční verzi. Zatím to bylo víceméně bez propagace a máme jen pár uživatelů, kteří Mailor pravidelně používají (přesně 11 uživatelů se přihlásí nejméně jednou týdně). Nyní je vše zdarma, zcela bez reklam, to přijde na řadu později. 

14. Narazil jsi na nějaké problémy, které bylo potřeba překonat, nebo chyby, které jsi udělal?

Spoustu :) Nedařilo se nám vždycky držet focus na MVP (minimální životaschopný produkt). Implementovali jsme vlastnosti, které nám to celé spíš zkomplikovaly, než že by nám něco přinesly. Na tom jsme ztratili čas. Pracujeme na tom už 2 roky, ačkoli začátek byl pozvolný. 

15. Jaké jsou 3 nejbližší kroky, které se chystáš udělat?

Zaprvé, získat od uživatelů zpětnou vazbu a optimalizovat produkt, zadruhé získat od uživatelů zpětnou vazbu a optimalizovat produkt a zatřetí získat od uživatelů zpětnou vazbu a optimalizovat produkt :) Chceme, aby Mailor opravdu pomáhal.

16. Chtěl bys zmínit cokoli dalšího, na co jsem se nezeptal?

Ano, chtěl bych moc poprosit čtenáře, aby zkusili využít Mailor.us ke své práci a dali nám vědět, co se jim líbí a nelíbí. Moc nám to pomůže a naši první zákaznici pro nás budou vždycky VIP. Jsme připravení dát podporu nebo to rozjet na vaší doméně. Sledujte nás na Facebooku, těšíme se na vaše reakce.

Add a comment

*

Pokud ti článek pomohl, není nic lepšího, než pomoci i dalším :-)


 

Co je StartupHelp

StartupHelp je pomocník pro ty, kteří chtějí začít podnikat nebo už vlastní firmu mají. Otevřeně popisuje, jak vznikaly startupy SportCentral a GMCHelper. Jsou tady zveřejněné interní informace v původní podobě – chyby i úspěchy. StartupHelp je otevřený i dalším lidem, kterým se tato myšlenka líbí a chtěli by psát o svém podnikání nebo nápadech. Přidejte se.

Máte startup?

Pokud máte vlastní startup a chtěli byste o něm psát na StartupHelp, napište na roman@startuphelp.cz.
Jsme na: Twitteru a Facebooku