Jak vstupuje FlixBus na trh vnitrostátní autobusové dopravy a jak jde do cenového souboje s RegioJetem a Českými dráhami

Posted by
|

V červenci 2017 jsem začal pracovat pro FlixBus na pozici Senior Marketing & Sales Manager pro Českou republiku a Slovensko. Protože se jedná o velmi progresivní firmu, kterou lze do jisté míry stále považovat za startup, rozhodl jsem se sdílet tady svoje zkušenosti a informace, které by mohly být užitečné všem, kteří chtějí dovést svůj nápad k firmě s miliony zákazníků.

Vstup FlixBusu na vnitrostátní trh v ČR

FlixBus, rychle rostoucí poskytovatel evropské dálkové mobility a operátor největšího evropského autobusového systému, dnes oficiálně vstupuje na český trh a propojuje vnitrostátní autobusovou síť do své zelené evropské sítě. Od 17. srpna spojí 17 měst, např. Prahu, Brno, České Budějovice nebo Karlovy Vary vysoce frekventovanými spoji.

Další vnitrostátní spojení do Plzně a Liberce společnost nasadí od 3. září. Ceny jízdenek se pohybují níže než u konkurenčního RegioJetu nebo u Českých drah. Lze je pořídit online na www.FlixBus.cz nebo přes mobilní aplikaci, v lokálních FlixBus obchodech či spolupracujících cestovních agenturách po celé České republice.

Nově spuštěné linky jsou pouze začátek. Cílem je být jedničkou na klíčových linkách do roku 2018 a postupně zapojit celou Českou republiku. Zajímavý bude pak konkurenční boj se zavedenými dopravci, kteří v České republice v minulosti ovládly trh a na některých trasách mají téměř monopolní postavení.

S prvními přeshraničními linkami z Prahy začal FlixBus již v roce 2014 a během následujících let neustále rozšiřoval počet destinací v evropské síti. Praha je tak již nyní hlavním dopravním uzlem v regionu střední Evropy a propojuje české hlavní město se stovkami destinací ve 26 zemích.

Porovnání cen FlixBus vs. RegioJet vs. České dráhy

Jedním způsobem, jak konkurovat stávajícím společnostem, je atraktivní cenou pro zákazníka.

Ceny FlixBus, RegioJet, České dráhy

Klikni pro zvětšení

 

FlixBus vychází na všech trasách levněji než RegioJet i v porovnání s jejich levnější kreditovou jízdenkou. V porovnání cen s Českými dráhami je pak FlixBus levnější nebo srovnatelný s ČD oproti běžným jízdenkám i slevněným In 25%. U Českých drah si ale zákazník musí za In 25% a In 50% zaplatit poplatek a až pak může využívat levnější jízdenky. Velkou nevýhodou vlaků je to, že cesta bývá zpravidla delší.

FlixBus tak nabízí velmi atraktivní ceny a to zejména pro pravidelné dojíždění mezi velkými českými městy. Nebude mít sice servis jako RegioJet v podobě stewardek a kávy nebo novin zdarma, ale pro českého zákazníka je velmi důležitá právě i cena. Navíc se svými moderními a bezpečnými autobusy by měla být nabídka tohoto německého dopravce dostatečně zajímavá. Svědčí o tom i fakt, že kam FlixBus přišel, tam se stal postupně jedničkou na trhu.

Cena za lístek dále zahrnuje Wi-Fi, napájecí zásuvku a pohodlnou sedačku v klimatizovaném autobuse. Některá spojení budou zajišťovat i dvoupodlažní autobusy.

Obchodní model FlixBusu – silná spolupráce s lokálními dopravci

Model podnikání společnosti FlixBus je založen na unikátní spolupráci s regionálními autobusovými partnery, kdy FlixBus nevlastní ani 1 autobus. V Evropě spolupracuje FlixBus již s 250 autobusovými partnery. Od počátku působení v ČR spolupracuje FlixBus s pražskou společností Umbrella Coach & Buses s.r.o.

FlixBus se stará o technologii, lístky, kvalitu, vztahy se zákazníky, a plánování, stejně jako o marketing a prodej. Autobusoví partneři jako je Umbrella, mají v celoevropském měřítku přes 5000 zkušených řidičů a provozují na každodenních linkách flotily zelených autobusů. O výnosy se pak dělí autobusový partner s FlixBusem.

Add a comment

*

Pokud ti článek pomohl, není nic lepšího, než pomoci i dalším :-)


 

Co je StartupHelp

StartupHelp je pomocník pro ty, kteří chtějí začít podnikat nebo už vlastní firmu mají. Otevřeně popisuje, jak vznikaly startupy SportCentral a GMCHelper. Jsou tady zveřejněné interní informace v původní podobě – chyby i úspěchy. StartupHelp je otevřený i dalším lidem, kterým se tato myšlenka líbí a chtěli by psát o svém podnikání nebo nápadech. Přidejte se.

Máte startup?

Pokud máte vlastní startup a chtěli byste o něm psát na StartupHelp, napište na roman@startuphelp.cz.
Jsme na: Twitteru a Facebooku