Zajistěte si růst podniku inbound marketingem

Posted by
|

Téma: Growing Your Business With Inbound Marketing

Zdroj: KISSmetrics webinář (prezentuje Neil Patel – spoluzakladatel KISSmetrics a Crazy Egg)

1) Úvod do Inbound Marketingu

Co je inbound marketing?

Propagace společnosti (projektu) skrze obsahovou tvorbu.

Jak se liší od outbound marketingu?

Inbound (reklama, blog, sociální média, webová stránka apod.)

  • Vytváření obsahu – zákazníci přijdou sami (organické vyhledávání)
  • Edukace návštěvníků na určité téma
  • Tvorba obsahu, který lidé budou chtít číst

Outbound (PPC, bannery, pop-ups, TV, rádio, reklama v printu apod.)

  • Tlačení marketingové zprávy lidem
  • Mluvení hlavně o sobě
  • Otravování publika

Outbound marketing (sám o sobě) mnohdy nefunguje moc dobře, protože velmi často obtěžuje lidi.

Výhody inbound marketingu

  • Snížení nákladů na tzv. leads (potenciální zakázky)
  • Zákazníci přijdou za vámi sami
  • Časem se stanete důvěryhodným zdrojem znalostí a informací
  • Získáte více organické návštěvnosti
  • Loajalita a důvěra
  • Lidé budou vaši značku milovat 

2) Inspirujte se u společností, které to s inboud marketingem umí

Pokud jste se s inbound marketingem ještě nikdy nesetkali, nejprve se podívejte, jak to dělají jiní. Najděte si společnosti, které mají inbound marketing v malíku a studujte jejich inbound strategii.

3) Taktiky, které vám pomůžou dělat dobrý inbound marketing

a) Pište skvělé titulky

Titulek je nejdůležitější částí vašeho copywritingu! Můžete mít skvělý obsah, ale pokud nebudete mít fantastický titulek, je to k ničemu, nikdo to číst nebude.

  • Nebuďte příliš specifičtí a nastiňte spíše nějakou kuriozitu
  • Zahrňte do titulku benefity plynoucí z přečtení
  • Zapojte čtenáře do konverzace

Ale nezapomeňte, pokud nemáte skvělý obsah, ani sebeúžasnější titulek vám nepomůže!

b) Používejte v titulku slova, které jsou vyzkoušené a fungují dobře především na sociálních sítích (např. seznam, jak apod.)

c) Napište si min. 30 nadpisů a získejte na ně zpětnou vazbu

  • testujte je na lidech ve vašem okolí
  • ptejte se na sociálních médiích

d) Tvořte skvělý obsah

Když už máte skvělý titulek, můžete se pustit do psaní vašeho obsahu:

  • Poznejte vaše publikum

Dotazník na webu – ptejte se na pracovní pozici atd.

  • Pište pro vaše publikum

Ptejte se, o čem byste měli napsat příště.

  • Řešte problémy vašeho publika

Ptejte se:

– S čím vaše publikum bojuje?

– Jaká je oblast vaší odbornosti?

Spojte tyto dvě věci dohromady.

Příklad:

Rychlý a jednoduchý návod, jak segmentovat v Google Analytics

  • Vzdělávejte své zákazníky – přináší to loajalitu a důvěru
  • Budujte vztah

Personalizace – nesbírejte jen e-maily, ale i jména (když rozesíláte e-maily, oslovujte jménem).

Odpovídejte na komentáře – Q&A na konci webináře také vytváří vztah.

Sociální média – reagujte na komentáře a otázky. Vždycky! Pokud už teď víte, že na to nemáte čas nebo chuť, raději účty na sociálních sítích vůbec nemějte.

4) Převeďte návštěvníky na leads (potenciální zákázky)

Nabídněte:

  • Návody zdarma (ebooks, PDF apod.)
  • Webináře zdarma
  • Zkušební verze

5) Měřte váš výkon

  • míra konverze
  • míra sdílení

Líbí se vám typ těchto článků? Máte zájem o nějaké určité téma? Napište nám to do komentářů.

Add a comment

*

Pokud ti článek pomohl, není nic lepšího, než pomoci i dalším :-)


 

Co je StartupHelp

StartupHelp je pomocník pro ty, kteří chtějí začít podnikat nebo už vlastní firmu mají. Otevřeně popisuje, jak vznikaly startupy SportCentral a GMCHelper. Jsou tady zveřejněné interní informace v původní podobě – chyby i úspěchy. StartupHelp je otevřený i dalším lidem, kterým se tato myšlenka líbí a chtěli by psát o svém podnikání nebo nápadech. Přidejte se.

Máte startup?

Pokud máte vlastní startup a chtěli byste o něm psát na StartupHelp, napište na roman@startuphelp.cz.
Jsme na: Twitteru a Facebooku