Petra Stoklasová představuje startup Brunio

Posted by
|
Nenech si ujít příležitost investovat do startupu Brunio na Fundliftu. Začít můžeš už od malých částek.

 

1. Petro, představ prosím tvůj podnikatelský záměr v 1 větě.

Brunio nabízí čerstvou, individuálně na míru připravenou stravu pro psy s rozvozem až domů.

2. Proč ses do toho pustila?

Inspirovala mě fungující americká firma, která zažívala toho období obrovský úspěch s převratem ve stravování psů – firma se snažila bojovat proti komerčním výrobcům granulí a navrátila se k původní stravě, která je připravovaná ze stejných surovin, které mohou jíst i lidé.

3. Můžeš se prosím představit? Jaké zkušenosti a znalosti ti pomohou ve tvém podnikání uspět?

Vystudovala jsem VŠE, obor Zdanění a daňová politika. Při studiích a po škole jsem pracovala v mezinárodní daňové poradenské společnosti. Následně jsem odjela studovat do USA, kde jsem se inspirovala firmami, které propagovaly návrat k vařené stravě. Líbila se mi filosofie firem, které odkrývaly fakta o výrobě granulí, zmiňovaly se o stále se častěji vyskytujících nemocech psů, které jsou spojovány právě s krmením granulemi (obsahují chemii, možné karcinogenní látky v důsledku použití nekvalitních surovin, zbytky vakcinací, apod….). Vlastní zkušenost s nemocnou fenkou, která prospívala po vařené a inspirace v zahraničí mě dovedla k myšlence začít s obdobným projektem u nás. (V Čechách cca 2 miliony psů). Získala jsem investory a projekt mohl odstartovat.

Tvůj podnikatelský záměr

4. Kdo jsou tvoji ideální zákazníci a jak bys je charakterizovala?

Našimi zákazníky jsou lidé z vyšší střední a vyšší příjmové skupiny. Většinou jsou to ženy, které obvykle zajištují stravu celé rodiny, stejně tak se starají o stravu svého psa.

5. S jakými problémy / potřebami se potýkají?

Buď jsou přesvědčeni o tom, že granulovaná strava, která prošla několika stupni zpracování a obsahuje velké množství chemie není vhodná a zdravá pro jejich psa. Nebo naopak již mají psa s určitým problémem – pes je nemocný nebo vybíravý. Tito zákazníci se na nás často obracejí, na trhu nemají jiné sofistikované řešení.

6. Jaké je tvoje řešení na tyto jejich potřeby?

Nabízíme čerstvou a vyváženou stravu, zároveň jako jediná firma v Čechách i individuální diety na míru. Vše je postaveno na odborném základu a vytvořeno s ohledem na zákazníka.

7. Jaké mají tví zákazníci alternativy a kdo je tvojí konkurencí?

Konkurenci v tuto chvíli nemáme. Nicméně můžeme za konkurenci považovat výrobce super prémiových krmiv pro psy – velké hráče působíci v ČR.

8. Zkus jednou větou říct, proč by měli zákazníci využít právě tvůj produkt.

Jsme pejskaři a tuto stravu jsme vytvořili s úmyslem dopřát psům to nejlepší, to stejné dostanou i psi našich zákazníků.

9. Jakými marketingovými kanály budeš svoje podnikání propagovat?

Velmi efektivní je online marketing – sociální sítě, vyhledávače, různé pejskařské weby, apod. Online podporujeme vhodnými offline aktivitami, zejména tam, kde se vyskytuje potenciální zákazník – pejskař.

10. Na čem budeš vydělávat a kolik to bude stát?

Tyhle data nechci úplně zveřejňovat…

11. Jaké všechny typy nákladů s sebou tvoje podnikání nese?

Poměrně vysoké provozní náklady – nájem + lidé, kteří musí stravu vyrábět, rozvážet a komunikovat se zákazníky. Dále velkou část naší režie tvoří výdaje na marketing.

Současná situace

12. Koho máš v týmu a jakou mají roli?

V týmu jsme 4 + 3 naši externí odborníci. Zaměstnanci mají na starosti výrobu, rozvoz, zákaznickou podporu, o marketing, vývoj produktu a vedení firmy se starám já (s pomocí vhodných externistů).

13. V jakém stádiu jsi se svým nápadem / podnikáním nyní?

Fungujeme přibližně 1,5 roku, v současnou dobu investujeme do rozvoje naší firmy.

14. Jaké jsou 3 nejbližší kroky, které se chystáš udělat?

1.budovat větší povědomí o značce, 2. vyvíjet nové produkty, 3. uvažovat o zahraniční expanzi.


Komentář StartupHelp

Dobrý podnikatelský záměr, který má rozhodně potenciál. Produkt jsem zatím neochutnal, ale vypadá to, že vše ostatní dělá Brunio dobře. Tohle by mělo fungovat :-)

Pro inspiraci doporučuji navštívit tyto odkazy:

  • Web Brunio – kvalitně připravený web
  • Facebook – příběhy spokojených zákazníků, na kterých se můžete inspirovat
  • Instagram – velmi šikovně tvořený obsah – obrázky bez jakéhokoli brandingu, v textu vždy vtipně propojené se značkou Brunio
  • Youtube – skvělá propagační videa

Líbí se ti Brunio? Můžeš do něj do konce března 2017 investovat na Fundliftu.


Chceš podobnou formou představit svůj startup? Napiš mi na roman@startuphelp.cz.

Comments

Add a comment

*

  1. Jaké otázky si položit při propagaci startupu a proč vsadit na SEO? | StartupHelp.cz08-10-17

Pokud ti článek pomohl, není nic lepšího, než pomoci i dalším :-)


 

Co je StartupHelp

StartupHelp je pomocník pro ty, kteří chtějí začít podnikat nebo už vlastní firmu mají. Otevřeně popisuje, jak vznikaly startupy SportCentral a GMCHelper. Jsou tady zveřejněné interní informace v původní podobě – chyby i úspěchy. StartupHelp je otevřený i dalším lidem, kterým se tato myšlenka líbí a chtěli by psát o svém podnikání nebo nápadech. Přidejte se.

Máte startup?

Pokud máte vlastní startup a chtěli byste o něm psát na StartupHelp, napište na roman@startuphelp.cz.
Jsme na: Twitteru a Facebooku